احسان افروز

سیستم های برودتی DX در مناطق گرم و خشکی چه ضرر هایی برای کاربران ایجاد می کنند؟

سیستم های Direct Expansion (DX) یا انبساط مستقیم سیستم هایی هستند که از گاز به عنوان سیال واسط استفاده می کنند.از کلاس های مختلف کولر های گازی شامل کولر گازی های معمولی، کولرهای گازی کانالی یا داکت اسپلیت، کولر های گازی دو پنل یا مولتی اسپلیت و کولر های گازی چند پنل یاVRF می توان به عنوان سیستم های تهویه مطبوع DX نام برد.

مشکلات تنفسی

مهم است بدانید هر تغییر جدی در دما به سیستم تنفسی آسیب می رساند. بنابراین، حرکت از دمای گرم به دمای خیلی سرد می تواند باعث مشکلات جدی شود.

به خاطر گردش هوا، بیشتر در معرض عفونت های تنفسی قرار می گیرید که باعث مشکلاتی نظیر عفونت گلو یا التهاب حلق می شود.

در حقیقت، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد افرادی که زمان بیشتری را در محیط های دارای تهویه هوا صرف می کنند ریسک بیشتری در ابتلا به رشد عفونت گلو و بینی دارند. بنابراین، آن ها شانس بیشتری برای توسعه ورم غشایی بینی دارند.

 

عفونت ویروسی

یکی از تاثیرات بسیار معمول تهویه هوا، گسترش عفونت ویروسی به خاطر سیستم ایمنی ضعیف است.در محیطی که کولر است، هوای قدیمی به طور مداوم به چرخش در می آید، و هوای تازه را از ورود به داخل باز می دارد.

در نتیجه جریان هوا کهنه و سرایت میکروب های سرماخوردگی و آنفلانزا و همچنین دیگر باکتری ها از فرد به فردی دیگر منتقل می شود بنابراین، ریسک بیشتری برای ابتلا به عفونت ویروسی در چنین محیطی وجود دارد تا در یک اتاق بدون تهویه.

 

خشکی

افرادی که ساعت های متمادی در اتاق های کولر دار صرف می کنند، به طور بدیهی بیشتر در معرض خشکی بدن قرار دارند. از آنجا که سیستم ها DX رطوبت زیادی را جذب می کند، و مردم اغلب آب کافی نمی خورند، آب بدن کم می شود.

این امکان وجود دارد که دمای هوا خنک تر شود، چون بدن احساس گرما نمی کند به همین دلیل تشنه نمی شوند علاوه بر این، بودن در محیط خنک تر به این معنی است که بدن نیاز به حرکت کم تری دارد.

 

سردرد

بدون شک، سردردها یکی از رایج ترین اثرات جانبی کولر می باشند. قطعا، اگر از کولر استفاده می کنید، می توانید به راحتی دچار سردرد و یا حتی میگرن شوید ؛ بدیهی است که خطر از دست دادن آب نیز احتمال سردرد را افزایش می دهد. خشکی با وجود اینکه محرک دیگر مشکلات سلامتی است، اغلب نادیده گرفته می شود.

 

 

خشکی چشم

کولر می تواند موجب خشکی چشم شود که به نوبه خود منجر به درد و خارش می شود. البته، کولر به طور مستقیم باعث خشک شدن چشم ها نمی شود، اما قطعا به افرادی که این مشکل را دارند کمک نمی کند. فقط باعث می شود که اوضاع بدتر شود. بنابراین اگر از چشمان خشک رنج می برید، بهتر است که از محیط های دارای تهویه خارج شوید.

 

کاهش تحمل هوای گرم

اگر زمان زیادی را در یک اتاق کولر دار صرف کنید، کمتر تحمل گرما را دارید. این امر به ویژه در طول تابستان متداول است.به یاد داشته باشید که وقتی از مکانی بسیار سرد به مکانی گرم می روید، بدن تان می تواند استرس زده شود. این تغییر ناگهانی دما می تواند تاثیر منفی روی سلامتی داشته باشد.

 

کمک به آلرژی

ممکن است فکر کنید که دمای سرد برای شرایط پوست بهتر است اما آلرژی و آسم حتی می تواند بدتر شود اگر در معرض جریان متناوبی قرار بگیرید که به درستی تمیز نشده ریسک قرار گرفتن در معرض محرک ها و میکروب ها را دارد. به طور خلاصه، ماندن در داخل خانه برای افرادی که نسبت به گرده و یا آلاینده های هوا حساسیت دارند، سودمندتر است، اما یک کولر گازی ممکن است آسیب بیشتری داشته باشد.

شما چه سیستم هایی را به پیشنهاد میدهید برای بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا